Skal det være en ny kropp på avbetaling?
Da den norske stat alltid har passet på at jeg ikke har blitt utsatt for reklame for sterkere saker enn Clausthaler, har dette ført til at det første jeg legger merke til når jeg kommer utenlands er alkoholreklamen. Den finnes på opplyste billboards, i aviser og blader, og for min del skiller den seg mer ut enn ”ordinær” reklame.
Oppskriften er like enkel som den er uorginal: vakre, unge, lykkelige mennesker blir enda yngre, vakrere og lykkeligere av å drikke alkohol.
Helt nederst på plakaten, med skrift så liten at man må myse med øyene for å se den, står alkoholprosenten, og oppfordringen: ”Drikk kun moderate mengder. Det er ditt ansvar”
Og dermed har produsenten sitt på det tørre.
Men jeg syns det er helsides reklamen for plastisk kirurgi i lokalavisen som tar kaken:
Hele siden er dekket av en usedvanlig, og da mener jeg helt ekstraoridnært, veldreid dame, såpass perfekt at det lukter retusjering lang vei. Hun lener seg mot en vegg iført bikini og stilletthæler, og antyder med hånden at hun vil åpne knyttingen i bikinitrusa når som helst.
”Se hvilket ansikt...” står det. ”Hvilken figur...” ”Se på de beina..”
”Hvordan oppnår de slik skjønnhet?”
”Du trenger ikke inngå en pakt med djevelen for å fremstå yngre”, sier reklamen videre: Tvert i mot kan moderne teknologi, den mest moderne i Europa, som nå er tilgjengelig over hele landet, hjelpe deg med nettopp denne look’en.
Så kommer navnet på klinikk-kjeden, telefonnummer, en lovnad om at første konsultasjon er gratis, og at finanseringen kan skje over fem år hvis du skulle ønske det.
Alkoholreklame er en ting. Dette er bare kvalmt.
Oppskriften er like enkel som den er uorginal: vakre, unge, lykkelige mennesker blir enda yngre, vakrere og lykkeligere av å drikke alkohol.
Helt nederst på plakaten, med skrift så liten at man må myse med øyene for å se den, står alkoholprosenten, og oppfordringen: ”Drikk kun moderate mengder. Det er ditt ansvar”
Og dermed har produsenten sitt på det tørre.
Men jeg syns det er helsides reklamen for plastisk kirurgi i lokalavisen som tar kaken:
Hele siden er dekket av en usedvanlig, og da mener jeg helt ekstraoridnært, veldreid dame, såpass perfekt at det lukter retusjering lang vei. Hun lener seg mot en vegg iført bikini og stilletthæler, og antyder med hånden at hun vil åpne knyttingen i bikinitrusa når som helst.
”Se hvilket ansikt...” står det. ”Hvilken figur...” ”Se på de beina..”
”Hvordan oppnår de slik skjønnhet?”
”Du trenger ikke inngå en pakt med djevelen for å fremstå yngre”, sier reklamen videre: Tvert i mot kan moderne teknologi, den mest moderne i Europa, som nå er tilgjengelig over hele landet, hjelpe deg med nettopp denne look’en.
Så kommer navnet på klinikk-kjeden, telefonnummer, en lovnad om at første konsultasjon er gratis, og at finanseringen kan skje over fem år hvis du skulle ønske det.
Alkoholreklame er en ting. Dette er bare kvalmt.

2 Comments:
Så utroli sykt!!! Tror me ska vær gla for at d tross alt e såpass strenge retningslinjer når d gjelde reklame...sel om det komme noen kirurgi reklamar for d..sykt!
Catrine: Mmm... jeg fikk LITT bakoversveis da jeg så det, kan du si..
Og de følger det opp på hjemmesidene sine, ser jeg: http://www.corporaciondermoestetica.com/
(reklamen på forsiden: mira que cara, mira que pecho/torso etc)
Legg inn en kommentar
<< Home